Co by měla splňovat naše webová stránka?
Ačkoliv je pravdou, že personální webové stránky dnes v hojné míře nahradily sociální sítě, stále ještě existuje mnoho lidí, kteří si nějakou chtějí či potřebují z nějakého důvodu založit. A chtějí, aby byla úspěšná, což zde znamená hojně navštěvovaná. Toho však není tak snadné docílit.
Je potřeba si uvědomit, že jen v češtině existují miliony personálních webových stránek, a že jejich návštěvnost s nástupem a rozšířením sociálních sítí značně opadla. Proto pokud chceme založit svou vlastní, je potřeba, abychom jí dali co nejlepší start. A ten začíná obsahem.
V první řadě je potřeba si říci, co bude jejím cílem. Chceme ji používat k provozování e-shopu? Chceme zde ukazovat své výtvory, ať už jde o literární díla, fotografie, hudbu, obrazy či jiné? Nebo zde chceme prezentovat své názory na jakékoliv téma? Ať už si zvolíme jakékoliv zaměření, měli bychom se jej striktně držet. Právě kvůli němu ji totiž budou lidé navštěvovat.
Tomu by měl také odpovídat grafický design a rozvržení našeho webu. Například pokud chceme psát jakýsi deníček našeho domácího mazlíčka, pak tmavé pozadí s lebkami asi nebude to pravé. A platí to i naopak. Vzhled by měl zkrátka odpovídat tématu.
Avšak ať už je téma jakékoliv, měli bychom si uvědomit, že jasné svítící pozadí devadesátých let, na kterém byl text stěží čitelný, již není v módě. Lepší je vsadit na jednoduchost a přehlednost, a to i při konstrukci rozložení webu. Jednoduše řečeno, i naprostý počítačový laik by zde měl dokázat bez problému najít danou informaci.
Důležitá je samozřejmě také propagace. Koneckonců, bez ní se nikdo nedozví, že nějaký web vůbec máte. A pokud o něm nikdo nebude vědět, pak nebude navštěvovaný. Je proto nutné zvolit vhodnou metodu, což může být náročnější, než se zdá.
Je tedy jasné, že se nejedná o nic lehkého, avšak je dobré si uvědomit, že výsledek za to rozhodně stojí – zvlášť když vám přinese také peníze.